ITSPEA - 12. Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus
Tänapäeval oleme kõik üles kasvanud ja harjunud mugava kasutajakogemusega, seda nii reaalses elus kui ka virtuaalselt. Inimestele meeldib külastada veebilehti milles on mugav navigeerida ja milles informatsiooni leidmine on lihtsam. Mulle endalegi on jäänud läbi aja närvidele käima nii mõnigi pealtnäha süütu probleem ning toon siin mõned välja.
1. Pikad allakerivad menüüd, kust pead leidma otsides oma vastuse.
2. Paljud taskuhäälingud, blogid ja meediväljaanded kasutavad "clickbait" pealkirju ja visuaale, et klienti haara.1. Juba algusest on väga minimalistlik ja tavaline olnud Google otsingumootor. Selle kasutamine on väga lihtne, reklaame pole ning tänu sellele on ta olnud ka üle 20 aasta populaarseim otsinugmootor.
2. Nii positiivne kui negatiivne võib olla kogemus kui kasutajal hoitakse liigselt käest kinni, kuigi leian, et mõndade lahenduste puhul on need väga kasulikud. Näiteks LinkedIn-i registreerudes aitab LinkedIn sul step-by-step läbi teha protsessi, et üles seada oma profiil ja hakata tööd otsima.
3. Kolmanda positiivse kogemusena enda jaoks tooksin välja mobiilirakenduse Duolingo. Kasutanud olen mitmeid rakendusi, mis peaksid hõlbustama keeleõpet ja selle interaktiivseks tegema. Duolingo on selle lahenudsega väga hästi hakkama saanud, disan on väga puhkas, õppimise struktuur on selge ning kasutajat motiveerivad in-game punktid.
Kommentaarid
Postita kommentaar